Dagens ridning

Idag åkte vi till Vantinge igen med Tari, börjar bli lite tråkigt nu, men vad ska man göra i detta vädret?

Jag började med att rida fram henne som vanligt på långa tyglar i alla gångarter, kortat man tyglarna direkt är det lätt att hon blir sur och tjurig då. Därefter travade jag över en bom och gjorde skänkelvikningar, hoppade ett litet kryss och fokucerade bara på att hon skulle vara lugn hela tiden, även efter hindret. Det gick väldigt bra, jag fortsatte med skänkelvikningar. I slutet var hon riktigt fin, hon har blivit mycket mjukare sedan jag började trimma skänkelvikningar.

Hästarna får stå inne idag igen, vi har stora sjöar i våra hagar och vi har lera så det är inte så mysigt.
Hur gör ni med era hästar?

Senare i eftermiddag tänkte jag longera Brio här hemma om underlaget är bra dvs.


Carro och Tari i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0