Ett liv utan telefon men med halvtaskigt internet!

Idag fick vi de dystra beskedet vi väntat på, vår telefon kommer troligt vis funka i slutet av JANUARI helt galet, vi har varit av med den i 1 vecka och en dag redan. Sammanlagt kommer det bli 1½ månad det är länge de. Internet funkar halvtaskigt och vissa perioder är det på nerläggningsgång helt sanslöst, lycklig man blir!

I förmiddes sydde jag några paddöverdrag till mina Akton gelpaddar det blev riktigt bra, jag sydde 2 överdrag idag och har två kvar. Jag måste även laga ett täcke och sen ska jag sy lite saker till hinder!

I eftermiddags när det var -11 grader helt sanslöst! Åkte vi till Vantinge och red Tari. Hon var stel i vänstervarvet som hon brukar vara och lyssnade inte riktigt i de varvet men annars gick hon riktigt riktigt fint. Hon var inte halt trotts det som hände idag sjukt!

Hästarna hade precis kommit ut. Brio tittar på Tari, då springer hon till staketet. Brio tar världens tugga i hennes täcke (täcket är helt). Tari är blixt snabb och sparkar efter honom något så in i helvete, hon får upp benen över staketet, fastnar i tråden och bara drar. Det sa pang när hon träffade staketet. Resultatet blev att hon skavade av lite päls på bakbenet. Benskyddet hon som tur hade är där hål igenom och de var snurat ett halvt varv och kasat ner. Tur hon hade skydd på sig iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0