Måste fräscha upp utrustningen ibland!

Igår och idag tog jag riktigt tag med symaskinen som peppar peppar ta i träd funkade!


Så här såg kadborren ut innan, detta är ett ridtäcke i Ull ifrån Horse Guard! Jätte bra förutom att det var jätte dåligt i knäppningen!


Andra sidan såg ut så här helt ok men jag bestämde mig för att det var bäst att fixa båda sidorna när jag ändå var i farten!

Jag började med att sy ihop 5 bitar kadborre.

När jag var klar med de förra steget så sydde jag fast det på själva skrittäcket, det blev riktigt bra! En nål gick i sönder! Men resultatet blev verkligen bra!
Ny är skrittäcket helt och fint igen! Det som behövdes var en lite uppfräschning!!

Jag har Akton back pad och till den brukar jag ha ett överdrag! Tyvärr fick man bara ett med så jag bestämde mig för att sy nya egna. Jag inhandlade lagom tyg (ett lakan) av det blev där 6 paddöverdrag vilket jag sydde 4 igår och 2 idag! Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Nu ska dom se fräscha ut alltid!

Jag hade även ett ute täcke som Tari har haft som knäppet till maggjorden hade gått i sönder. När jag för ett tag sedan slaktade ett annat täcke sparade jag "reservdelarna" och sydde i ett nytt knäppe i täcket! Perfekt nu kan jag använda ute täcket igen!

Tänk vad mycket man kan göra bara man har tid, lust och material!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte sälja ett överdrag till Aktonpadden till mig så slipper jag sy själv :)

2009-12-26 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0