Snön har invaderat Ängelholm!

Idag på förmiddagen har det snöat, men på eftermiddagen övergick det till regn. Detta i sin tur gjorde så att hästarna fick stå inne idag. Vi har mycket lera och är det så här blött så är det bara vatten över hela hagarna och inget kul för hästarna att vara ute.

Jag var i Vantinge och red Tari idag. I början var hon spänd och lite stel. Började med att rida på helt långa tyglar i alla gångarter, sedan paus. Började jobba henne efteråt, började med lite skänkelvikning och sedan fortsatte jag med volter och lite lösgörande arbete och tempoväxlingar. Jag testade att ställe henne utåt istället och hon blev mycket bättre i de dåliga vänster varvet.


I morgon ska jag träna henne för Carro på kvällen om det inte är alt för dåligt väder.

Vi var på Ganngården och skulle köpa Domani ulltäcke, men alla var slut så vi kom bara hem med en filt till Tindra. Där var även 30% på Horse Wear täcke men jag köpte ingenting utan avvaktar ett tag och ser om det blir ny häst först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0