Carro Träning

Idag var det premiär för ute träning för Carro, jag har tävlat ute i år, det var den 17 april i Eslöv. Nu var det äntligen dags att träna ute.

Ibörjan gick träningen väldigt bra, Tari gick perfekt när jag red fram henne. Tills vi kom till vår svagaste sida. Ökningar och minskningar i galoppen, visst det går jätte bra när man bara minskar lite. Men ska man minska mycket då går det inte alls, Tari blir bekväm likaså ryttaren vilket resulterar i att det blir släng trav. Jag måste lära mig rida mer med sätet och använda mina ben. Det gick bättre i slutet.

Hoppade fram sen på en volt. Det gick dåligt i högervarvet, då drog hon sig massor mot vänster alltså extremt. Tillsluts ställde Carro sig där och då var vi så nära höger stödet det bara gick. I vänstervarvet på volten gick det jätte bra. Där stod bara ett räcke som jag hoppade på en volt.

Därefter vad det dags för Bantime. Det var faktiskt en riktigt bra bana.

Det var riktigt bra med linjer på båge och distanser och trekombinationen det var precis vad jag behövde träna på. Första rundan gick det ganska bra, jag lägger henne i botten in i kombinationer och även trekombinationen idag. Visst Tari är skit snäll och hoppar ändå, men de är inte riktigt optimalt.

Därefter hoppade jag banan en gång till på tävlingshöjd cirka 1,10- 1,20.
Då gick det kalas. Det var bara en liten detalj Carro klagade på från 5:an till 6:an red jag jätte bra å framåt på 6 galoppsprång som det skulle vara men... jag gick före henne vilket gjorde att hon var i bommen. Hoppade om bara den linjen och då blev hon för flack så då var hon i den därför. Sen sista gången jag hoppade de var de kals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0