Carro Träning

Idag tränade jag hoppning för Carro med Tari, det var inomhus Tävlingen i lördags var ju utomhus.

Jag red fram Tari under tiden banan byggdes Allting gick riktigt bra, började hoppa och även de gick bra. Hoppade en bana, det gick sådär mot bättre hållet. Tari hoppade jätte fint. Jag måste tänka på att ha bättre fart, låter konstigt i och med att Tari skenade runt banorna med mig bara för ett par månader sedan.

Jag måste lära mig få bättre skänklar, stadigare framför allt så att underskänklen inte rör sig så mycket. Jag måste även hitta balansen mellan hinderna så vi varken får för många galoppsprång eller för lite och att jag kan och vågar lägga på benen när det går för sakta och reagerar fort med handen då så att hon inte hinner bli stark,  vilket hon brukar bli.

Träningen var riktigt bra överlag hoppade bana på cirka 1,10 och fick till det några gånger, där var väldigt många distanser, de gäller att hitta läget och börja rida framåt

Det är svårt att ställa om ridningen nu när Tari har ändrat sig, man är på något sätt inombords "rädd" för att hon ska börja sticka med mig igen, men jag tror inte att hon kommer att göra det. Men man måste ju vara flexibel och det är det man lär sig mer och mer ju fler hästar man rider.

En mer eller mindre charmig bild från förra sommaren.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hej! Du är med i min blogg, hoppas att det är okej! :)

2010-04-22 @ 09:15:33
URL: http://lotusblomman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0