Dagens ridning

Idag red jag Tari hemma på banan med gramman halva passet och utan halva passet.

Jag valde att använda mig av grammanen för att jag tycker att Tari bara blir lång och springer på i galoppen och när jag lägger på skänklarna så blir hon mer stark. När jag hade grammanen på är jag noggran med att rida fram med långa tyglar på grammanen. Sedan i galoppen jobbade jag på att ha henne väl framme för skänkeln men ändå så hon jobbade i rund fin form, detta gjorde hon väldigt bra. När jag ridit cirka halva passet men grammanen tyckte jag att hon gick under sig i galoppen och valde därför att att ta av den.

Hon blev väldigt pigg när jag tog av grammanen, men efter ett litet tag gick hon super och bar sig bra och gick som hon ska gå i galoppen. Hon går väldigt bra i traven av sig själv, det är för hon klarar av att bära upp sig där, i galoppen är hon inte lika stark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0