Dagens ridning

På förmiddagen idag red jag Tari hemma på banan. Jag lät henne mest rulla på och busrida lite eller låta henne gå som hon vill. I slutet gjorde jag lite skänkelvikningar och hon var jätte duktig.

Hon går sjukt mycket bättre sedan jag red henne med grammanen iförgår.

Vad det gäller mitt tycke på hjälptyglar så tycker jag allting är bra med måtta. Tari rider jag med gramman cirka varannan månad. Men det finns många som missbrukar det och använder det alltid. Det är ju ett hjälpmedel och de ska man inte behöva använda alltid. Max 2 gr/vecka annser jag dock lite beroende på hästen, men absolut inte mer. 

Kommentarer
Postat av: josephine

vilken härlig bild :)

2010-05-04 @ 10:14:24
URL: http://jagjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0