Dagens ridning

Tari:
Red henne på banan, mycket fokus på lydnad. Då jag vet att det kommer att komma massor av de på träningen i morgon. Jag gjorde lite skänkelvikningar och volter. Jag ville att hon skulle forma sig runt innerskänklen och inte åka ut så mycket i volterna. Jag tyckte det gick riktigt bra mot slutet. Hon slappnade av mycket mer då och gick då i en bättre form. Hon var jätte duktig, nu återstår det att se om hon sköter sig på träningen i morgon.

Brio:
Han var svullen i benet för några dagar sedan, svullnaden gick över fort precis som hältan. Vi tror att det har något med skoningen att göra, han har ju inte haft skor så länge. Han har varit ohalt ett par dagar men fått vila. Så idag var det åter till att börja rida honom. Han longerades först, jag hoppade sedan upp red lite i longerlina. Sen red jag "själv" i skritt och trav. Gjorde volter, red rundor lite och styrade runt hinder osv. Det gick jätte bra och han var jätte snäll hela tiden. Dock var han inspänd med halsförlängare (vi har inte den hårt utan den verkar bara när han tar upp huvudet i stjärnorna, typ precis som en martingal bara att denna trycker på nacken istället ungefär).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0