Dagens ridning

Idag efter alla negativa saker red jag Tari..

Det blev ingen träning denna veckan, pga för mycket i skolan.
Jag bestämde mig för att hoppa hemma, sist jag hoppade hemma hoppade jag inte alls högt typ 60. Idag hoppade jag 1m. Jag gillar inte att hoppa hemma, jag hoppar helst på träningar, och där måste alltid vara någon när jag hoppar. Haha. Jag är rädd för att där ska hända någonting. Men på tävlingar går det skit bra, jag vet inte jag tror att det bara blivit så.

Började att rida över bommarna, idag var hon mycket mer koncentrerad, men inte tillräckligt överallt Började hoppa lite låga hinder, gick skit bra. Mamma höjde och jag red inge bra, hon är jätte taggad i och med att det är ute så jag bromsade alldeles för mycket innan svängen. Jag ska ha bra galopp genom svängen och sen rätta upp mig och bromsa vid behov. Men jag bromsade långt innan jag kom till hindret, så vi rev två gånger (plank på flata hållare, har vi hemma, så det är jätte lätt att riva). Tari blev i alla fall skit sur när vi rev sista gången och hon drog iväg och bockade. Nästa gång när vi tog det gick det perfekt. Men hon var sjukt taggad efteråt. När jag skulle rida efter gick de knappt, för hon var så busig. Det gällde att bara få henne lugn och lyssna på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0