Dagens ridning - Brio

Idag efter träningen med Tari red jag Brio hemma.

Han longerades först (mamma brukar göra de), när han är busig och drar iväg så har det hänt att han har dragit omkull mig, därför är jag inte riktigt pigg på att longera honom.

Efter ett litet tag hoppade jag upp, idag hade han precis som igår halsförlängare. Han var duktig idag, red rundor i skritt och trav. Men han var bra mycket piggare idag, märkte de bara jag hoppade upp på honom. Han har så sjukt stort steg också. Idag galopperade jag honom med. Han var skit duktig i ena varvet, sen i hans svaga varv protesterar han alltid i svängarna. Jag missade det en gång och styrde åt fel håll, nästa gång gjorde jag rätt och styrade i en volt åt de hållet han inte ville gå åt (i trav) sen fattade jag galopp och galopperade två varv i de varvet utan någonting och där valde jag att avsluta. Jag travade givetvis av honom och skrittade av honom men jag avslutade själva de "ansträngande".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0