Dagens ridning - Tömkörning

Idag bestämde jag mig för att tömköra Tari. Hon har nog aldrig blivit tömkörd och jag har bara tömkört jätte lite på en föreläsning ungefär. Kommer ut på banan vad gör Tari då? Jo, de traditionella som hon även gör när man ska longera henne. Hon stegrar sig rakt upp och galopperar som en idiot. Jag fick stopp på henne. Fixade till alla grejerna och började tömköra henne.

I början var hon lite förvirrad, men sakta och säkert började de gå bättre och bättre. Både hon och jag är ju nybörjare. Vi travade lite och försökte följa hela banan så att det inte bara blev på en volt som longering och det gick ganska bra. Visst vi är inte proffs, vi är nybörjare. Man får helt enkelt lära sig.

Jag tycker att det verkar vara ett bra komplement till ridningen, avancerade grejer är inte riktigt min tanke att jag ska göra men jobba henne i alla gångarterna och lite sånt. Resterande får nog ett proffs ta hand om!


Kommentarer
Postat av: Therese

Riktigt riktigt fin häst!

2010-04-04 @ 23:32:50
URL: http://hannick.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0