Tävling Åsbo RF

Idag har jag varit iväg och tävlat Tari.

1m - 0+0 fel
Egentligen behöver Tari inte gå så många fler en meter, men jag vill hoppa lågt på första ute tävlingen och då ser jag ingen anledning att gå upp regionalt innan dess.

På framhoppningen som var ute var hon jätte stark och pig, tog ett tag innan jag fick till de rätta sprången. Inne på banan var hon jätte fin till 7:an kombinationen, där klantar jag mig rejält jag tar en för hård förhållning och vi kommer helt i botten. Jag tänkte nu är det kört och la om en massa ben och duktig som Tari är hoppade hon, men vi fick långt till B hindret de skulle de varit om vi inte kommit så fel in men de gick bra. Resten av banan gick också jätte bra.

Jag rider inte för att vinna eller bli placerad, jag rider för att Tari ska gå lugnt och lyssna på mig och inte göra som hon gjorde tidigare skena runt banan. Jag försöker ta några skarpare svängar ibland och ibland räcker det till placering. I dessa låga klasser rider alla som idioter.

1,10 - 0+4 fel
Tari var jätte fin i grunden allt perfekt tills jag i omhoppningen svänger för skarpt till ett hinder för jag glömde vilket det var och då fick jag inte med mig yttersidan och det rev vi så klart, mitt fel igen.. Men Tari har varit jätte fin idag!

Jag blev några utanför placering i båda klasserna och jag är jätte nöjd.


Första ute tävlingen förra året i Eslöv.

Kommentarer
Postat av: b e a n y b e r g

fin blogg =)

kan inte du lägga upp lite flmer om du har?

2010-04-08 @ 09:35:30
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0