Tävling Eslöv

Resultat

1m- 4 fel
Rev första hindret, Tari var inte riktigt framme och inte alls med på vad som skulle hända. Annars hoppade hon sjukt fin och var faktiskt riktigt riktigt lugn för att vara henne och ute. Märks verkligen att hon börjar bli starkare och klarar av att gå i lugnt och fint tempo. Tidigare har hon ju skenat runt banan med mig.

1,10- 4 fel
Denna gången var jag mer med och gjorde tempoväxlingar innan första hindret. Hon hoppade sjukt fint tills 6:an ett helt vanligt hinder ur sväng. Där blir det något kommunikationsfel och Tari lägger in ett extra galoppsprång. Vilket gör att hon inte kommer upp och tar med sig hela oxern. Till följd av att jag i uppsprånget får världens smäll i huvudet av Taris nacke/hals. Jag måste alltså gått före henne, jag trodde att hon skulle hoppa av ett galoppsprång tidigare. Jag fortsatte och hoppade de två sista hindrena utan några problem. Men lämnade banan med gråten i halsen, det gjorde så ont.

Jag är nöjd med dagen och Tari, trotts misstagen. Det är sånt som händer man lär så länge man lever. Det ända jag stör mig på är att jag har sjukt ont i huvudet, läppen är svullen, jag har blivit mig nedanför läppen, näsan gör ont och är svullen. Men men.. det är sånt man får leva med och hoppas att det blir bättre snart!

Bjuder på en bild på mig och Tari från Eslöv förra året.

Det blev tyvärr varken film eller bild idag, pga blåsten och att vädret inte var allt för bra.


Kommentarer
Postat av: Linda Gustafsson - Ponnyryttare

byta menylänkar?

såg att du ville ha ett mejl men orkade inte skicka iväg ett :P haha

2010-04-17 @ 23:48:50
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: Linda Gustafsson - Ponnyryttare

sv; Toppen! =)



Här är inlägget där min bild finns: http://lindagustafssoon.blogg.se/2010/april/byta-bildlank.html#trackback

2010-04-18 @ 11:35:49
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: Linda Gustafsson - Ponnyryttare

sv; jag har lagt till bilden :)

2010-04-18 @ 11:37:47
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0