Vad jag använder - Lädervård



Jag använder denna sadeltvål till mina lädergrejer, dock ej min Equipe sadel.
Jag tycker att den är väldigt bra och effektiv och den varar sjukt länge. Vad jag inte då begriper är varför man köper en massa lädertvål. Jag tycker lädret får en snygg och en naturlig glans av just stubbens glycerin sadeltvål.

Pris: En burk i storleken jag visar på bilden kostar 89 kr på Hööks.


När jag torkat av lädret med lädertvålen övergår jag till att använda Equifix läderbalsam. Jag tycker att det är bra och effektivt, lädret blir snyggt och mjukt och behagligt för hästen efter användning.

Produktbeskrivning: Equifix läderbalsam med bivax skyddar och impregnerar lädret.
Tränger in snabbt och håller lädret mjukt. Ofärgat.
Texten kommer från http://www.henrikssonsridsport.se/page72.html kostar från 65 kr- 99 kr ungefär.

Detta är det jag använder mest. Vid behov använder jag sadeltvålen och ungefär var gång det är skollov så tar jag sadeltvål och sedan lädertvål. Jag tycker att resultatet blir bra.

Kommentarer
Postat av: Bea Nyberg

har också det där gula.. har använt det i 3 år och är fortfarande lika nöjd :)

2010-04-11 @ 12:11:04
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0