Vad vill jag undvika på en prestation (tävling)?

Igår skrev jag villka saker jag ville skulle inträffa på en tävling, därför tänkte jag nu skriva vad jag vill undvika.

•Omkull ridning

•Avfallning

•Skador på hästen, senskador mm

•Trånga fram ridningar

•Att där inte är någon i vägen tex funktionär eller annan ryttare som på ett eller annat sätt stör mig.



Något ni vill tillägga?
Har ni något skräck exempel på hemska saker som hänt er under tävling?

På denna tävlingen i höstas hände det som inte får hända, några hinder efter detta hindret stannar hästen. Jag bestämmer min för att vi ska över, och det kom vi nästan...
Hästen hoppar av och är så arg på mig så den paddlar över hindret, sparkar fenetriskt med benen. Ju mer hästen skapade med benen i luften ju mer trasslade hon in sig i bommarna. Ni kan själva tänka er följden. Hästen gör en kullerbytta, ja hela hästen var totalt sett full av grus, inte nådigt iheller.
Jag var så inställd på att vi skulle gå omkull, så min räddning var att jag redan i luften började rulla eller vara med på att röra mig så jag rullar från hästen, tur var de. Vad hade hänt om jag suttit kvar på hästen? då hade jag kanske inte ens levt idag.

Senare har vi pratat med personer som var vittnen till denna incident, alla har samma åsikt, det såg förjävligt ut. Jag har även pratat med överdommaren som stod på banan alldeles intill, och han hade heller inget positivt att säga om händelsen, mer än att "så gör inte en normal häst". Bara de orden ger mig rysningar.
Jag är oerhört glad att ingen kom till skada, bara mitt självförtroende som blev något lägre. Jag är också oerhört glad att jag inte såg händelsen själv.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

vacker häst :D

2010-04-25 @ 11:56:42
URL: http://puissance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0