Carro träning 24 Augusti Tisdagens

I tisdags tränade jag för Carro med Cola.

Jag slutade klockan halv 5 var på plats på hästen innan halv 6. Det kallar jag snabba ryck. Allting gick i ett.

Det var bara jag och en till som tränade, riktigt skönt. Jag hade Rein Bowsen på Cola. På framridningen red vi mycket i olika tempo. Tränade även på att bibehålla kontakten i yttertygeln.

(Bilden är klickbar)

Vi började med att hoppa linjen trabom, räcke ett galoppsprång oxer. Cola var jätte duktig. Vi hoppade de och successivt höjdes hindret. När vi hoppade det sista gången låg oxern på 1,20 (mitt och Colas höjdrekord tillsammans) och det gick lekande lätt.

Därefter började vi på vad jag ogillar, galoppbom. Där var en galoppbom, räcke och ett galoppsprång till oxern och ett galoppsprång till nästa oxer. Även detta gick kalas. Jag tycker att det är så svårt att komma rätt på bommarna, men det gick riktigt bra. Jag skulle bara styra och låta Cola göra jobbet själv. Vi hoppade denna serie på 1,25. När vi hoppade de en gång på den höjden så blev det riktigt trångt till sista och Cola hoppade jätte högt över. Enligt mamma och Carro hoppade hon över hinderstöden!

Till sluts hoppade vi det tillsammans i en bana, på samma höjd det gick kanon, sedan fick jag hoppa den sista serien lite lägre så Cola hade en bra känsla med sig hem.

Carro var imponerad av Cola, även jag och mamma. Hon blir bättre och bättre för var gång. Jag tror denna övningen var väldigt nyttig för henne, då hon inte bara kan rusa och "springa" igenom hinderna utan hon fick verkligen jobba ordentligt och fick till ordentliga språng.

Jag tyckte även att det var positivt med Rein Bowsen, det blev jämnare kontakt, och tyglen blev inte längre och längre samt att hon kunde INTE dra tyglarna ur händerna på mig.

Mamma måste verkligen filma nästa träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0