Carro träning Cola

Idag tränade jag Cola för Carro, gruppträning. Men gruppträningen har jag konstaterat att det är inget för mig....


(Bilden är kickbar)

Framridningen fokuserade vi på att ställa hästarna utåt och inåt Sedan red vi med bakdelen innanför spåret på volten och hästarna inåtställda. Det gick lätt i ena varvet, i andra varvet blev det lite kämpigare. Men jag behövde bara göra några steg då och då i och med Cola inte är så gammal.

Började hoppa fram, hoppade mycket på små volter, vilket jag tyckte var ibland lite för tufft för Cola.

Hoppade sedan banan. 1 och 2 gick jätte bra där några hade problem. Till trean fick jag lov att lägga en volt då där endast var 4 galoppsprång på båge. Sedan hoppade hon resten jätte bra, tills sista hindret vet var uppbyggt av sockerbitar, så hon smet sidan om lite. Gjorde en volt och hoppade det, dock kom vi av lite stort. Sedan där banan tar slut är där som ett dike. Så Cola tog och hoppade över diket ut från banan och vi kom en bra bit ifrån banan innan jag äntligen fick stopp på henne. Lite roligt faktiskt, hon trodde nog att det var kombinerad hopp/ terräng träning haha.

Hoppade banan en gång till, då kunde jag ta trean utan någon volt, riktigt starkt av Cola tyckte jag. Men dock missade jag då vägen till nästa hinder dvs 4:an. Hon hoppade allt annat klockrent förutom att hon gjorde samma sak på sista hindret (trotts att jag ville ha de lite lägre för att kunna styra). Hoppade sista hindret några gånger tills jag fick henne på en fin volt och då klarade hon de jätte fint!

Carro tyckte att Cola hade utvecklats massor bara på dessa få gånger (4 gånger). Hon blir stadigare och stadigare.

Detta hoppade vi på en volt som framhoppning. Ni ser själva spåren vi rundade bara precis det blå och gula hindret i bakgrunden. Riktigt svårt var det första gången. Då blev det ett stillastående hopp. Som ser ut så här i luften.



Nästa gång gick det bättre och vi fick lite mer flyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0