Dagens ridning

Idag red jag bara Tari, då Cola gått väldigt mycket så hon fick en mycket välförtjänt vilodag.

Vi bestämde oss för att åka upp till Vantinge och hoppa Tari lite själv, då Carro inte hade tid denna veckan när vi kunde.

Jag red fram henne som jag brukar, började hoppa några små språng. Hoppade sedan S- linjen som jag hoppade på träningen. Tari stannade på första hindret där. Jag var alldeles för passiv och hade alldeles för dålig galopp. Måste tänka på de på Tari. Sedan hoppade hon de jätte bra. Skulle hoppa 1:an på andra hållet och då blir Tari lång och jag slutar rida varpå vi får ett stopp.

Hoppade sedan samma lite högre. Då gick det skit bra. Carros bror var där och tyckte det såg skit bra ut.

Bild från förra träningen.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det ser jätte fint ut på alla bilderna jag har sett :). Det enda jag har att anmärka på är din skänkel som glider bakåt i språnget så träna på skänkelläget :).

2010-08-11 @ 23:40:52
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0