Dagens ridning

Tari:
Red mycket skänkelvikningar, öppna och sluta. Hon var riktigt riktigt fin. Länge sedan hon var så fin i sidvärtsrörelserna (om hon har varit det någon gång?). Tränade mycket galoppfattningar. Testade även förvänd galopp, det gick super att fatta i ena varvet, andra varvet blev hon tjurig och fattade "rätt" galopp men det var ju fel ändå. När jag red i förvänd galopp märke jag hur svag hon blev i svängarna, något att träna upp?
Hon blev överpigg sedan, då jobbade jag bara på att få henne lugn och gå i form. Nu går hon i form nästan alltid, till skillnad för cirka 4 månader sedan..

Cola:
Även idag red jag Cola med Rein Bowsen, för er som inte vet vad det är så är det tygelhandtag. Jag är än så länge väldigt nöjd med dem. Perfekta på Cola som blir stark och rycker med huvudet (hon gör rycken med huvudet även utan träns, när man tex till hagen, så hon har inga fel på sina tänder). 
Tränade många galoppfattningar på henne, ibland vill hon släng trava in i galoppen och det får hon inte. Tar man en riktig halvhalt så studsar hon in i galoppen istället. Gäller att hitta en balans och vara konsekvent I slutet gick hon jätte fint, men även hon mycket piggare i slutet.  

Cola första dagen hon var min..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0