Gårdagens köp




Objektsbeskrivning

Tygelstopp Rein Bows
från Teun Van Riel
Rein-Bows fäster du enkelt på tyglarna för att få exakt rätt längd och för att hindra att tyglarna glider. Rein-bows hjälper dig hålla händerna i en korrekt position och ger dig mer styrka.
Lämplig för yngre ryttare och ryttare med funktionshinder. Hjälper nybörjare att koncentrera sig på ridningen istället för att hålla tyglarna i rätt position, men passar också perfekt för ett säkrare grepp i tävlingssammanhang. Även lämplig för montéridning. Kan användas på de flesta gummityglar och flätade lädertyglar.
Text från Ridsportbutiken.


Jag köpte dessa igår. Jag testade även dom igår på Cola. Det gick jätte bra, dom funkade super. Testade även att ta något språng och det gick jätte bra. Cola är väldigt framåt och stark, när man ska bromsa henne så rycker hon fram huvudet, det gör jätte ont i fingrarna Men med Rein Bowsen fick man inte de rycket i fingrarna utan man bara höll emot hela tiden. Hon gick även bättre med huvudet då jag blev stadigare i handen.

Jag har tänkt testa träna och tävla med dessa. Se om det kan hjälpa mig istället för att betsla upp henne, det känns inte bra att betsla upp en unghäst. Men funkar det så funkar det, funkar det inte så funkar det inte helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag heter Emma och jag är tretton år gammal. Mina föräldrar är i kontakt med Satin Dollys ägare, Lisa. Och vi funderar på att ta henne på foder upp till Stockholm senare i år. Jag läste att du ridit henne förra året och det vore superkul om du kunde berätta lite om henne och kanske skicka bilder eller filmer på henne. (:

Kram, Emma

2010-08-21 @ 11:59:28
URL: http://emaapemma.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

Jag har även en tävling på bloggen "värsta/pinsammaste bilden" heter den och just nu är det dressyr som temat:

http://satilaryttaren.blogg.se/category/veckans-tavlingsbild.html

Hade varit kul om du vill vara med :)

Tack :)

2010-08-21 @ 17:28:37
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0