Räcker ridning som motion?

Tycker ni att ridning räcker som motion? Eller man behöver utöva någon mer stort sorts motion för att bli en bättre ryttare? Jag tror det råder delade meningar om ämnet.

Jag tycker att man måste utöva mer än bara ridning för att få motion och bygga muskler. Utan muskler rider man som en trasdocka. Men hur mycket man behöver träna är upp till var och en.  Jag har varit väldigt dålig på detta efter jag tog studenten. Nu har jag börjat cykla en runda, ganska fort och pressa tiden. Styrketräning hade man också behövt, men pga tidsbrist blir det svårt att få in allting.

Mest vältränad tror jag att jag var när jag var i Stockholm på Bosön på Riksidrottsförbundets anläggning och gjorde fystesterna för ryttare. Det kan jag säga för er som inte varit där att det verkligen är en upplevelse för livet!

När jag var där gick vi på föreläsningar också en för Johan Fyrberg och en för Ulf Johansson. Väldigt intressanta och informativa föreläsningar. Dock var det för förra året om jag inte missminner mig.

Jag har också gått Friskvårdsprogrammet. Vilket innebär mycket om hälsa, kost och motion. Då borde man veta att motion är viktigt, det vet jag. Men dock är det svårt att hinna med allting alltid. Men man kan försöka så gott man kan.


Kommentarer
Postat av: Lina

kan inte promenera längre sedan en skada och löpa ogillar jag. ridningen är min motion!

2010-08-05 @ 21:31:57
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0