Tävling i Eslöv

Idag satt nollan, på vår tredje tävling, efter två månader i min ägo.

Jag och Cola tävlade i Eslöv, väldigt trevlig tävling, dock inget bra ställe att rida fram på. Men dom håller på att bygga ett skit fint ridhus.

1m - 4fel
Cola var lugn hela framhoppningen allting stämde. In på banan, hon gick sakta, kom för nära tvåan vilket ledde till att det föll. Resten av banan var klockren, allting stämde, fick in rätt antal galoppsprång. Hon hoppade super, vår bästa runda än så länge. Hon drog inte alls iväg, utan höll sig lugn och väntade ut hinderna.


1m - 0fel
Hon var lika klockren på framhoppningen. Inne på banan hoppade hon super, dock blev det några stora språng, hon hade fel galopp ibland så jag fick bryta av och fatta ny galopp. Vi kom alldeles för stort in i kombinationen med det fixade vi och resultatet slutade på 0 fel! vår första nolla och vår tredje tävling.
Carro (min tränare) var där också och hon tyckte att vi var duktiga, men där var några missar som behövdes träna lite mer på.

Cola uppförde sig super hela dagen. Drog inte iväg en enda gång. För två veckor sedan tävlade jag henne, då sa jag jag vill aldrig mer hoppa denna hästen med detta bettet, hon totalt skenade runt banan. Idag lyssnade hon hela tiden, drog inte iväg en enda gång. Enda skillnaden jag gjort sedan sist är att jag rider med Rein Bows ("tygelhandtag") och jag tycker verkligen att dom super på Cola.

Kommentarer
Postat av: johanna :)

va kul att ni kom 0a ! :D jätte fina bilder!

2010-08-29 @ 17:20:08
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: johanna :)

oj.. det där lät lite fel x'D menade att det var kul att ni red felfritt ! ;D hoppas du fattade det :P

2010-08-29 @ 17:20:44
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis!

2010-08-30 @ 10:36:04
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sisterhood

Grattis! =)



Mvh Sisterhood

- En dressyr/hoppryttare & bartenders vardagsblogg..

2010-09-07 @ 18:04:00
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0