Tävling Perstorp

Idag har jag varit på tävling i Perstorp med Cola. Pga att där hade kommit stora regnmängder kunde man bara hoppa på halva banan, därför var banan bara där, det blev ganska kompakt trots att man bara har 8 hinder när det är unghäst men det fungerade jätte bra.

90 - 4 fel
Hon var väldigt mycket framåt hoppade riktigt bra på alla titthinder. Efter näst sista drar hon iväg så tar jag ihop henne lite för mycket varpå sista hindret faller. Sånt är det ibland.

1m - 8 fel
Här hade jag inte en chans att få stopp på henne, hon drog iväg hela tiden. Hoppade vattenmatta och murplank jätte fint. Men låg på massor som sagt. Därför blev det två ner. Jag måste försöka få ihop henne mer. Men måste hitta något annat bett där jag har lite mer kontroll först.

Blicken är jätte dålig och både jag och hästen är lite sneda över hindret, det är trotts alt bara 7:de gången jag hoppar henne, så jag får vara nöjd trotts att känslan inte var den bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0