Tävling Trolleholm

Igår var jag och tävlade i Trolleholm. Resultaten var inte dem bästa, men tar det som en träning.

Att ha i baktanken när man läser detta är att jag har ENDAST hoppat Cola 6 gånger innan tävlingen. Haft henne i lite mer än en månad.

Tari hade inte tävlat på mer än en månad.

Resultat:

1m Cola - 8fel
Rev första hindret, jag fegade lite för att jag var rädd att jag inte skulle kunna svänga till 2:an sedan rev hon ett räcke efter kombinationen, tror att hon blev lite trött och lång där.

2:an, man skymtar 1:an det röd och vita i bakgrunden. Blicken är inte den bästa på bilden, måste jobba upp de.

1m Cola - 12fel

Mamma kom på den ultimata (noot) idén att jag skulle rida Cola fortare i andra klassen hur den ekvationen nu går ihop. Men det resulterade i att hon rev två räcken, då hon blev stark och lång. Sedan snubblade hon in i kombinationen rev A-hindret och hoppade B-hindret trotts att hon hade dragit tyglarna ur händerna på mig.

1,10 Tari 0+5fel
Tari var en riktig jävel hela banan runt. Hon bockade, skuttade och skakade på huvudet hela tiden, så det var jätte svårt att styra henne. Men vi kom runt grunden. Till första i omhoppningen som stod på linje så cirka 4 galoppsprång innan hindret bestämmer hon sig för att hon inte ska hoppa de. Jag försöker få henne att hoppa de ändå, hon sticker sidan om. Gör en volt och på det igen, då hoppade hon.


Kommentarer
Postat av: Lina

tycker du ska va nöjd ändå :)

2010-08-08 @ 15:34:16
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0