Carro träning

Idag var det dags för Träning för Carro igen.

Träningen inleddes med lite framridning. Började därefter trava över de bruna bommarna så som de gröna linjerna visar, gjorde samma övning i galopp. Tari var inte alls med mig eller framme överhuvud taget. Hon bara kikade hela tiden och landade i fel galopp och var helt oridbar. När jag efter mycket om och men fick henne till att byta galopp så stack hon bara med mig.
I slutet gick denna övning hyfsat, något jag måste träna mer på!

Jag travade över de Blåa bommarna, fattade galopp, hoppade det svarta hindret, saktade av till trav, travade över de blåa bommarna på andra sidan hindret.

Denna övningen gick bra tyckte jag, jag fick ner Tari i trav innan bommarna i alla fall. De som kunde vara bättre var rytmen, det blev lite ryckigt. Detta gjorde vi upp till ungefär 1,20. Carro tyckte att vi gjorde de jätte bra, för ett halvår sedan hade vi inte klarat denna övningen.

Hoppade sedan 6 studs, travade in i den. Hon var riktigt fin och jag fick tänka massor på mina skänklar. Jag fick till de perfekt med skänklarna. Hoppade studsen upp till ungefär 90. Avslutade med att hoppa den lågt.

Detta var en riktig mjölksyre träning för Tari, hon blev ordentligt svettig och trött, i slutet viste hon inte var hon hade benen!

Slutsattsen: Jag är väldigt nöjd med Tari, trotts att hon inte var på så gott humör i början och bara kikade Hon kikar högre och högre för varje gång..

Nu står hon i stallet och mumsar på sitt hö med lindor på benen och ett varmt skönt täcke!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad kul att du är nöjd med träningen! :D

2010-02-17 @ 20:12:09
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: annie

tack för länkenm fixat din :)

2010-02-17 @ 21:49:54
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Kul att det gick bra! :)

2010-02-18 @ 19:16:55
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0