Carro träning

Idag tränade jag för Carro med Tari.


Jag red fram under tiden dom byggde banan. Jag red mest lite volter och tempoväxlingar.

Började sedan hoppa hinder 1 och 4. Alltså samma hinder men från båda hållen, började hoppa de från ena hållet, sakta av till skritt vända, trav/galopp hoppa hindret och därefter upprepa samma process.

Började med att göra det i trav, sedan i galopp när det blev lite större. Detta gjorde jag ganska många gånger, Tari var inte riktigt med mig och ville inte fatta galopp men hon var duktig på att sakta av.

Hoppade därefter linjen 7 och 8 skulle ta den på 7 galoppsprång egentligen var det 6 = 24 m. Men jag tänkte att jag skulle korta lite, sagt och gjort, vi fick in 8!! Vi som tidigare alltid fick in ett för lite, en väldig skillnad på att man kan ta tillbaka henne nu.

Hoppade hela banan sen, lite svårt med svängen till första hindret med de gäller verkligen att man har hästarna med sig, vilket jag inte hade någon gång, jag glömde skänklarna över huvud taget och då blev det ett stopp så klart. Men annars hoppade hon skit fint till linjen 5 till 6. Den var riktigt lurig och Tari började bocka och skaka på huvudet och halsen, då är det väldigt svårt att styra henne, och jag använde inte mina skänklar som jag skulle vilket resultatet blev att antingen missade vi de hindret eller så rev vi de. Men tillsluts så kom vi perfekt på det och hon hoppade banan riktigt bra.

Idag var inte riktigt min dag, jag tyckte jag red allmänt jätte dålig. Mina skänklar flaxade och jag använde inte dom alls. Vilket är riktigt dålig, jag tog med handen istället, inget bra. Sen var jag dålig med eftergiften i sprången ibland, det är lite varierande.

Tari hoppade i alla fall fint och jag har mycket mer kontroll på henne tidigare, om man tänker tillbaka på sommar månaderna så då bara skenande hon runt banan med mig, jag hade ingen kontroll alls. Men nu har jag riktigt bra kontroll, lite för bra ibland. Men vi ska försöka jobba fram något mellanting!

Alla träningar kan inte gå jätte bra! Vi har trotts allt inte tränat på 3 veckor och var helt enkelt lite ring rostiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0