Dagens ridning

Idag åkte vi upp till Vantinge med Tari. Där var träningar för nybörjare, så det var inte jätte lätt att rida.
Dom visste inte var dom var eller några ridhus regler (ridhuset var inte bokat).
Tari var väldigt pigg, hon har trotts allt inte gått sedan i måndags, jag vet dålig stil.
Idag red jag mest utan några större krav, styrade rundor, lite skänkelvikningar. Jag hade ett stort krav och det var att hon inte skulle gå emot handen och söka sig neråt, hon går ofta i en väldigt hög form av sig själv, därför jobbar jag på att få henne att bli lägre och gå mer "på tyglen". Hon var riktigt fin i slutet. Jag kunde göra nästan vad jag ville då i slutet, riktigt riktigt fin var hon.

Jag har även anmält mig till lite träningar idag, får se hur det blir...



Brio
Longerades i snön idag, dock var där väldigt mycket snö på vissa ställen, då vi longerade bara honom i cirka 10 min, rädda att han ska överbelasta sig eller sträcka sig.


Kommentarer
Postat av: caroline

SV: har aldrig beställt därifrån men det är en stor affär så jag skulle inte vara rädd för att bli lurad:)

Spännande att se sen hur din hjälm ser ut blingad... hur mycket kostade stenarna?

2010-02-06 @ 18:47:15
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0