Dagens ridning

Idag red jag Tari i Vantinge.
John var där bla. han sa att han hade läst i ridsport att man skulle göra avsaktningar, igångsättningar vid varje bokstav, jag kom då på att Tari inte lyssnade på mig när jag skulle fatta galopp på Carro träningen. Ett perfekt tillfälle att träna på de tyckte jag. Jag började med att rida fram henne som vanligt. Började där efter med lite skänkelvikningar och trav vid ena bokstaven, galopp vid nästa, trav vid nästa igen osv. Jag höll på så här ett litet tag. Tari blev jätte pigg och till slut lyssnade hon direkt, tidigare var hon sur och inte frame för skänkeln och svarar då med att kicka. Men i slutet var hon riktigt fin på det och hon gick i fin form hela tiden precis som hon ska.

Vet ni vad jag ska göra i sommar? Jo, jag och John ska ut och ragga i Båstad under tennisveckan med min Porsche. HAHA!!

Brio longerades först på banan och sedan på stubben. Därefter hoppade jag upp och red honom forfarande i longerlina. En liten säkerhetsgrej om det skulle hända någonting, stubben ligger ju förhållandevis nära stora vägen. Brio var i alla fall duktig idag, inga tendenser alls till att vara busig eller hitta på något dumt!
Får se om jag vågar rida honom utan linan i morgon och då ska mamma inviga den nya kameran och filma!


Kommentarer
Postat av: Sandra - Keep It Natural

Charmig bild!

2010-02-17 @ 18:18:26
URL: http://velepa.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Nej vilken söt bild :D

2010-02-18 @ 19:14:00
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0