Dagens ridning

Idag var vägarna bara, inget halt. Vi begav oss till Vantinge där jag red Tari, det var bara jag och en till i ridhuset. Tari gick sämmre än någonsin, tror att deta beror på att hon faktiskt är brunstig nu! jag som trodde det fortfarande är vinter, se där har vi ett vårtecken. haha. Hon höll på i hagen och backa till Brio och sånt, trotts att Brio är valack, men han blev kastrerad sent som 3 åring.

Tari var sur idag, började med att rida fram på långa tyglar som vanligt. Hon hade verkligen ingen framåt bjudning idag, lyssnade inte på skänklarna eller någonting, använde jag dressyrspöet bara slog hon mot det. Jag försökte verkligen få igenom att hon skulle gå ner på tyglen, inte bra gå emot min hand hela tiden, hon gick emot utan att jag ens rörde på handen. Hon är sån ibland, hon stanna i alla fall inte och bara slog som hon brukar göra ibland när hon är brunstig. Jag gjorde övergångar, trotts att det gick segt frammåt. Jag gjorde skänkelvikningar, några blev i slowmotion och några blev faktiskt riktigt bra.

I slutet blev jag riktigt arg på henne, därefter lugnade jag ner mig igen, då började hon riktigt jobba som hon skulle, hon gick bra i traven i båda varven då och jag bestämde mig för att det var lika bra att sluta där, jag fick igenom de jag ville i traven, men galoppen struntade jag i att få igenom, det är inte lönt att bråka mer med henne när hon är på de humöret.

På samma gång som hon inte vill gå frammåt är hon skit pigg i bland och ibland så blir hon även skit stark, det är svårt att veta exakt vad man ska göra i ett sådant läge, man får helt enkelt testa sig fram vad som är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0