Lite händig får man vara ibland......

Idag har jag äntligen tagit mig tid och ork att börja med ett regntäcke....
Detta regntäcket är inget bra framme i bogen.
Där ser de ut så här:

Jag vet om att det inte är jätte rent.
Framme i bogen är där sånna T-spännen som man brukar ha i täckes maggjordar, dessa har man satt fast i någon form av resår band, vilket gör att det blir större och större framme i bogen och att det bara glider bakåt och sitter inte alls bra i bogen..


Med hjälp av denna antika symaskin, som jag får sitta och snurra på hjulet där sladdarna ligger för tillfället hela tiden för att den ska sy, materialet är aldeles för tjockt för vår "modernare" symaskin.


Så här ser det ut på ena sidan när jag har ändrat lite. Jag tog av de gammla spännena de ska jag inte använda mig av. Jag har istället sytt fast 4 ringar så man kan spänna in de på olika ställen.
Jag vet ännu inte riktigt hur jag ska göra på andra sidan, återstår och se om de jag har tänkt blir för tjockt.

Jag vet om att jag inte matchar så bra med det svart och vita, men jag använder mig endast av gammla reservdelar när jag lagar detta täcket, vilket då blir i olika färger och modeller.

Det är ett regntäcke, som jag har köpt för några år sedan när jag inte hade något regntäcke till storhäst, men iom den dåliga konstruktionen är det endast inte så mycket använt.

Jag vill även inte kosta på en massa för att ändra de, utan när jag slänger gammla täcken eller andra grejer så sparar jag de jag tror att kan vara använbart till att laga täcken och andra häst saker med.

Man måste tänka ekonomiskt, annars förlorar man bara en massa i längden....

Kommentarer
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Haha nu när du sa det kan jag tänka mig att det är ett helvete att få på och av dom ;/. Men ska kika närmare på Pessoas då många har sagt att dom är bra :)

2010-02-07 @ 18:25:40
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0