Snö oväder i Skåne

Nu är det snöoväder i skåne igen, blir ni förvånade? Läget är inte så stabilt här i nordvästra skåne. När jag körde hem vid halv 3 tiden var det 1dm ute på landsvägen där som är 90 km/h och jag höll på att köra av vägen, det var snor halt och högg i bilen.

Det snöar inte så mycket, problemet är att det blåser en massa. Vägarna fyger igen innan dom hinner skotta så det hjälper inte så mycket...


Här är en bild tagen precis efter snöskottaren har varit här! Ser ni vägen? Vägen ifråga är en stor 90 väg.


Något suddig bild.
Men här hände något skit kul idag! jag sitter här inne och ser hur väghyvlen kommer och ska skotta parkeringsplatsen, men på något konstigt sätt så lyckas den fastna. Så den satt fast där ett bra tag innan den körde 10m ut på åkern, de är de ni ser här, där det är som högst har den suttit fast typ 1m ner i snön! Det var i alla fall jätte kul, tom väghyvlarna fastnar här i skåne, den var inte liiiten iheller.

Som ni förstår med detta oväder blev det INGEN ridning idag, det är inte lönt att försöka ens!
Fast i förmiddes när jag gick i skolan var det fint väder och hästarna fick gå i hagen några timmar. 

Kommentarer
Postat av: Ankihh - var med och tävla om att bli veckans blogg

Du har väl inte glömt att anmäla dejj till att bli veckansblogg hos AnkihhC.blogg.se ? och på så sätt får du fler besökare till din blogg.

ännu är det inte försent att anmäla sig(:

2010-02-02 @ 20:02:39
URL: http://ankihhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0