Unghäst benskydd

Har ni som har hästar som är tom 7 år godkända benskydd till era hästar?
Jag tycker personligen att det är bra att man har direktiv för unghästarnas benskydd, men på samma gång vill jag påpeka att jag tycker att det är dumt att dom har tom 7 år. De hade räckt med tom 6 år. Har man tom 6 år är det lättare att se precis den och den får inte ha "tekninktskydd". Men jag tror att det kommer bli precis som med väst tvånget. Där kollade dom bara på alla ponny ryttare och Junior ryttarna på storhäst var det ingen som hade en enda kontroll på. Jag själv gömde min väst extremt mycket. Jag åkte inte i en enda kontroll.

Jag tror med benskydden att dom kollar alla unghästar. Hur ska en överdomare egentligen ha tid med allt? Snart får dom utse en vice överdomare om dom kommer på fler regler.

Vad tycker ni?



Jag har Veredus unghäst skydden som kommer användas flitigt detta året har jag en känsla av! Annars har jag tur, Tari är så liten så hon kan ha ponny benskydd så för hennes del kan hon ha nästan vilka som helst ponny och då är dom ju godkända på tävling (förhoppningsvis). Jag har inte varit ute och mätt och vägt skydden ännu, då jag har Veredusen och kommer använda dom.


Kommentarer
Postat av: Ida

Lite konstiga regler.. Men tror inte de kommer kolla alla..

2010-02-22 @ 22:15:25
URL: http://inhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0