Carro träning

Idag tränade jag för Carro med Tari.

Vi började med att värma upp, gjorde skänkelvikningar in till medellinjen och ut igen. När jag skulle flytta för vänster skänkel gick det inte alls så bra, hon tar inte vänster skänkel lika mycket som höger skänkel. Men efter ett litet tag gick det riktigt bra.

Vi började därefter att hoppa linjen sockerbit räcke sockerbit på 4 galoppsprång. Jag tänkte nu är det säkert riktigt kort (hon sa aldrig hur många m). Så jag tänkte lite längre och kortade ganska mycket och fick in 5 galoppsrång istället, de händer aldrig att jag får in för många haha. Men sedan gick det riktigt bra. Hoppade de några gånger från båda hållen och det gick riktigt bra, när vi slutade låg på på runt 1,20.

Vi gick över till att hoppa travbom oxer 4 galoppsprång räcke. Även detta gick riktigt bra och Tari var med mig och inte bara drog. Hon drog inte alls mycket idag..

Vi hoppade därefter den lilla banan som jag ritat upp. Hon blev dock lite dragig efter 1:an så jag fick lägga volt och trava över bommarna och hoppa oxern. Hela banan gick riktigt bra..

Vi höjde till runt 1m och hoppade samma bana igen. Denna gången började de inte alls bra. Taran drog som in i till sista sockerbiten, gjorde halt. Började om från början. Hoppade sockerbiten räcket tog ordentligt tag i henne och hon lyssnade. Saktade av till trav travade över bommarna och Tari var inte alls framme så där blev ett litet stopp, bara göra en volt och komma på de igen, resten gick verkligen super!


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag har frågestund i min blogg just nu..

Gå gärna in och ställ din fråga, jag svarar på allt :)

Klicka bara på denna länken, så kommer du till inlägget: http://bornlate.blogg.se/2010/january/fragestund-1.html

2010-01-15 @ 02:46:57
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Elin

Kul och bra övning :)

2010-01-15 @ 09:12:11
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Söt häst du har i headern :) Superbra övning också!

2010-01-15 @ 11:46:54
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0