Carro träning

Idag var det träning för Carro. Tari hade pga dålig planering och sena skoldagar fått vila i två dagar innan träningen tyvärr. Men hon skötte sig riktigt fint.
Vi började med att trava skänkelvikningar, hon var riktigt fint speciellt åt ena hållet, andra var lite hackigt. Galoppera i volter runt hinderna och lite sånt. Sen började vi hoppa fram i trav på 4:an ett smalt björkräcke. De gick inte riktigt bra. Jag hade inga ben och Tari var överladdad och då kommer stoppen. Men sedan gick det riktigt bra. Sen hoppade vi 1,3,4, 7 och vi skulle fokusera på att hålla ryttmen och flytet genom svängarna. Detta gick sådär första gången, vi kom lite nära på något och lite långt ifrån på något. Nästa gång gick det riktigt riktigt bra.
Vi hoppade därefter banan 6 och 9 är kombination med 2 galoppsprång och från 6 till 7 är där 5 galoppsprång. Jag var inte riktigt vaken i början på banan, så det blev lite konstigt då. Men i slutet gick det riktigt bra. I början hade jag ingen galopp och red allmänt dåligt. Hoppade sedan om dom 4 första hinderna lite större och då gick det riktigt riktigt bra.

Jag tänkte på de med skänklarna verkligen hela tiden, det var kanske därför jag var lite ofokucerad på lite andra saker. Men mamma sa att skänklarna var mycket bättre än vad dom brukar vara, så jag tror att de gjorde nytta att vara extremt medveten om dom och försöka ha dom så still som möjligt.

Carro tyckte att Tari var riktigt riktigt fin och att hon numera lyssnar på mig, innan har hon bara kunnat rusa och inte bry sig om mig, nu kan jag ta tag i henne och få tillbaka henne och jag kan gå henne att gå frammåt när jag vill. Vilket är en klar förbättring. Hon går även väldigt mycket bättre på linjerna och gör linjerna på samma sätt hela tiden så hon inte tex sticker på en linje, vinglar som in i på en och inte går frammåt på en. Utan nu är hon lite mer neutral ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0