Carro träning

Idag halv 10 var det hoppträning för Carro. Det var -11 kan jag tilläga! riktigt riktigt kalt!

Vi började att rida fram i serpentiner och öppna, volter runt hinderna i trav. I galoppen hoppade vi över hinder nummer 1 som en liten 8:a, det gick bra tari var ganska övertänd och bockade rätt mycket.

Vi släppte stigbyglarna, hoppade 1 och 2. Tari var så övertänd på 2:an så hon viste inte var hon skulle bli av så därför stannade hon. Men sen gick det riktigt bra.

Därefter hoppade vi serien några gånger (fortfarande utan stigbyglar). Tari var rätt stark och rusade in och jag gav henne aldeles för liten eftergift, inte riktigt lätt.

Sedan hoppade vi 2:an, 4:an och 6:an, jag har dock inte ritat riktigt rätt, det blev lite för trångt när jag ritade, men ni kan tänka er svängarna i alla fall. Tari var jätte busig och efter 2:an började hon bocka till följd av att vi inte han svänga till 4:an efter ett litet tag och en halt och ryggning gick det riktigt bra.

Tog stigbyglarna hoppade banan en gång på runt 1m - 1,15 då hoppade hon riktigt fint och var mer koncentrerad på de hon skulle göra. Vi fick inte lov att hoppa banan fler än en gång och vi fick inte hoppa så högt pga att underlaget var mjukt överst och fruset under, altså jätte halt.
1:an är en travbom och ett räcke, vi började i trav på detta.
2:an ett räcke med gröna grejer under.
3:an 4 galoppbommar, räcke, två galoppsprång oxer, 2 galoppsprång oxer.
4:an räcke
OBS 5:an glömde jag det ska vara 6:an där nere, där blev två 6:or av någon anledning
6:an räcke
6:an räcke med vattenmatta under 6 galoppsprång till
7:an som är en trippelbarr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0