Dagens fråga



Denna frågan har jag fått några gånger så jag tänkte att jag tar upp den här istället.

Vilka klasser tävlar du i?

Ponny tom LA, storhäst tom 1,20 än så länge, men vi siktar högre men pga att jag nästan bara haft unghästar har jag inte kommit längre, men Jag och Tari är på väg!

På Ponny tävlade jag tom LA mycket har berot på att jag mest har haft unghästar och utbildat dom och när dom äntligen gick riktigt bra, då var det tid att sälja. Jag har nästan bara haft unghästar som jag har utbildat själv.

Jag och Rambo. Rambo utbildade jag och vi tävlade upp till och med LA. Rambo var en D-ponny som jag köpte -06 då han var 6 år och inte mycket utbildad.

Nu på storhäst hade jag Athos tidigare, han var också unghäst när han köptes in och jag utbildade honom, förra våren när han var riktigt redo för lite större klasser 1,20-1,30 så hände blev han plötsligt halt och det gick inte att göra något åt så han fick tyvärr lämna oss.

Jag och Tari i april -09. Tari debuterade regionalt. Hon gjorde detta strålande med en nolla i 1m och lite missförstånd i debuten i 1,10 detta var inte meningen, men pga att Athos blev halt och var anmäld och betalt till tävlingen så bestämde vi oss för att Tari fick debutera där istället.

Tari har vi haft sedan hon var 3 år men hon var hos sin fd ägare och fölade detta pga av en överrenskomelse. Tari var lite inriden när jag började rida henne. Hon är den hästen genom tiderna jag har haft det jobbigast med, hon var almänt bråkig och bara stod på två ben. Men hjälp av Ann Lavén som red henne en period två gånger i veckan till mig så blev det en helt annan häst, jag klarade helt enkelt inte av henne själv hon är så egensinnig.
Nu har hon börjat gå bra, meningen var att hon skulle kvala Breeders med Carro. Men tyvärr kunde vi inte göra detta då hon var tvungen att bli opererad för inkarna. 

Sommaren -08 gjorde Tari sin tävlingsdebut i 90 med ett stopp med mig, därefter har hon gått från klarhet till klarhet för att sommaren -09 debutera 1,20 med mig. Hon har gjort en strålande tävlingssäsång hittentils. Från att debutera 90 till 1,20 på ett år. I somras började Carro tävla henne lite, dom hoppade tre tävlingar tillsammans. Taris andra 1,20 nollade hon med Carro i sadlen. Första 1,20 hoppade jag med Tari.

Carro och Taris första 1,20 tillsammans, tarans andra. Det blev en nolla för dom tillsammans i ösregn och åska.

Tari har bara gått unghäst då hon skulle kvala Breeders, detta året ska hon börja gå omhoppningar.  Hon har aldrig tidigare gjort det så då går vi ner lite i klasserna.

Brio och Jag i somras.

Brio, mitt projekt. Inköptes i sommras som en ohanterad 4-åring, aldrig haft grimma på sig, aldrig lyft hovarna, aldrig haft hovslagare osv. Han har också gått från klarhet till klarhet och varit väldigt duktig. Jag har själv ridit in honom. I vintras innan hans vila påbörjades gjorde han sin allra första hoppträning, han var jätte duktig och hoppade ett hinder på 90 cm. Med tanke på hans ålder så har han inte gjort speciellt mycket, men vi fick lite panik när Athos inte blev frisk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0