Dagens ridning

Idag blev det ett markarbetspass i Vantinge med Tari.

I början var hon hängig och slö samt stark. Jag jobbade ganska mycket med det och försökte få henne att lyssna på mig. Det blev många halter och sen gjorde jag många skänkelvikiningar i trav, efter ett tag gick dom riktigt riktigt bra. Gjorde även lite skänkelvikningar i galoppen även de gick riktigt bra. Jag gjorde de från en långsida in till mitten och ut till spåret igen. Därefter tyckte jag hon var duktig så jag kännde mig nöjd. Som avslutning red jag fyllestigen eller små serpentiner beroende på vad man kallar det. Hon var riktigt fin då och lyssnade väldigt väldigt bra.

I slutet kom Niveau, han e riktigt riktigt fin. Han var hemma hos Micke nu igen som han brukar vara om vintrarna!
Tari är lite skeptisk till hingstar, hon blir väldigt ifrån sig då och ska vissa sig ifrån sin bästa sida enligt henne.

Bilden på Niveau är lånad ifrån http://www.niveau.se/ 

Kommentarer
Postat av: josefin

hej hej! :) vilka klasser tävlar du i?

Fin blogg!

2010-01-15 @ 22:59:48
URL: http://josefinzander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0