Dagens ridning

Idag red jag Tari på stubben här hemma. Igår kväll och idag har det snöat här. Därför var stubben perfekt att rida på.
Började med att skritta, sen hade Brio lite ryck i stallet och gnäggade hela tiden, så då gnäggade ju Tari också och då svarade hästarna en bit härifrån typ en grannes. Så då fick Tari ju lite fnatt och började bocka och rista på huvudet och hålla på. Då började jag trava och i traven gjorde jag allt för att aktivera henne så hon inte bara skulle tänka på att gägga hela tiden. Gjorde volter, serpentiner och skänkelvikningar. Det gick riktigt bra. Galopperade henne också, hon var riktigt riktigt fin, jag stod mest i lätt sitts och lät henne gå i en relativt sammlad galopp. Riktigt härligt var det! Lagom varmt ute också runt 0:an.



Vår Telefon och Internet fungerar bättre nu med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0