Dressyr/markarbetes träning för Sara Lundholm

Tari som har varit så lättlastad och gått in av sig själv i transporten vill numera inte alls gå in i transporten. Så fort vi har lyckats lirka och fått upp alla fötterna på rampen/lämmen eller vad man nu vill kalla det. Så går hon rakt in. Förmodligen tror vi att detta beror på att det är halt och därför vill hon inte gå in.

Träningen började för Sara Lundholm, jag har tränat mycket för henne för på ponny, men sedan hände där en incident -05 som gjorde att jag valde sluta träna för henne, det känns som det inte ger mig så mycket....

Vi började med att skritta på tyglen, där efter trava och galoppera. I vänstervarvet trycker tari sig innåt med bogen och puttar över mig på andra sidan, detta gör att hon slipper arbeta ordentligt i de varvet. Jag har haft lite besvär med detta den sista tiden. Men idag löste vi lite på problemet, när jag trampar i vänsterstigbyglen extremt mycket och lägger all vikt på den sidan samt leder lite ut med högertyglen men ändå har henne innåt ställd så går hon riktigt bra även i vänstervarvet i alla gångarterna. Detta är en sån grej jag måste jobba på så att hon blir liksidig.

Därefter gjorde vi skänkelvikningar, ibland gick dom riktigt bra och ibland gick dom riktigt dåligt. Det beror helt och hållet på vilket hummör Tari är på. Genom att leda dit jag ska och använda mycket skänkel så går det bättre, jag ska inte ta upp handen och greja utan att hålla den stilla!

I slutet var där någon som kom lite nära och Tari fick dagens utbrott, hon sparkade regällt efter hästen och fortsatte bocka och hålla på. Men hon ugnade ner sig efter ett tag igen, men hon var mycket mer spänd efter den lilla incidenten.

Träningen var rätt hyffsad men där hände liksom ingenting, rida runt på en volt i 20 varv hur kul är det egentligen? Jag vill ha lite övnigar hela tiden så det händer någonting!

I morgon är det hoppträning för Carro.

Kommentarer
Postat av: ebba

Vill oxå att det ska vara olika övningar hela tiden, jag blir uttråkad och slarvar en massa annars :s

2010-01-02 @ 16:04:31
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: sarah

Hur tycker du det där tränset funkar? :) Många säger att dem åker fram? Men är riktigt sugen på att införskaffa ett sånt :)

2010-01-02 @ 17:06:06
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Warnmark - Du kan bli veckans blogg -bloggen för dig och din häst

Sv; Jag håller med dig, förstår inte vad deras problem är :s

2010-01-02 @ 17:21:38
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fin bild du har en jättesöt häst (:

2010-01-02 @ 21:04:11
URL: http://rrebeckagranstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0