Massage föreläsning

Efter träningen för Sara så var det Teori med en hästmassör.
Jag tyckte det var sådär, jag är väldigt kritisk av mig och har hört på många föreläsningar och föredrag i mitt liv på olika ställen. Mycket var repetition och hon gick från ena saken till andra utan att man han känna på hästen som man skulle osv.. 

  Ska visitera hästen och känna igenom den, lära känna hur den är när den är frisk.

  Se så att hästen är liksidig överallt.

  Ge hästen rätt mat.

  Träna på rätt sätt.

Altså mycket av de hon sa var basic men man behöver ibland höra de mer än en gång. Sedan gäller de ju att man känner just sin häst och vet hur den brukar vara, samt hur den är när den inte är riktigt frisk iheller.

I morgon är det tömkörning som gäller på Teorin. Lite intresantare hoppas jag och jag hoppas att vi får mer utryme till att testa samt att det är lite mer pedagogiskt upplagt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Tack så mycket, såna kommentarer värmer verkligen! :D

2010-01-02 @ 20:45:00
URL: http://sandrapandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0