Provridning

Idag har jag provridit en häst, provridit och provridit kan man ju diskutera.
Ingen red den innan jag hoppade upp på den det var en 4-åring. Enligt annonsen hade den kanon psyke och var lätt för sin ryttare, låter ju bra. Men i själva verket, var den inte så bra. Jag hoppade upp på den, den var väldigt spänd, skrittade ett par varv, gjorde halt, skritt osv. styrade lite känndes rätt ok. Skulle börja trava travar ett par steg och den får utan anledning något för sig och skenar iväg med mig bockar och gör tvärvändningar osv. Jag hade inte en chans, jag flög av, jag som inte brukar flyga av. Den fick altså paink för något som vi inte vet vad. Jag gjorde absolut ingenting. Jag red den på långa tyglar, när den hade panik försökte jag ta lite i tyglarna, då fick den ännu mer panik. Jag hade inte en chans. Som tur var lyckades jag trilla av så jag skadade mig inte...

Men hästen var riden mycket, hrm? mycket lite? och den var så snäll och kännslig påstod dom? därför reagerade den inte när jag tog i den? den var dessutom mager. Aja ingenting för mig var det, men det var allt lite läskigt. Jag kunde inte hoppa upp på den igen, den fick panik bara jag satt på den. Undrar om den ens var inriden?? Man börjar ju undra lite...

Nog med de, det var ingenting för mig iaf!

Tari fick vila idag med pga att vi åkte långt och kollade på hästen. Den hade för övrigt en riktigt bra stam, men vad hjälper det?

Kommentarer
Postat av: Sofia - TÄVLING: VECKANS BLOGG

Var med och tävla om att bli veckans blogg!

Och på det sättet skaffa fler läsare till din blogg :)

http://Sofiaelinab.blogg.se

2010-01-24 @ 17:31:16
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/
Postat av: caroline

tur att du inte skadade dig.

Har varit med om liknande, var och provred en 4åring i Skåne som skulle vara så trevlig. Först visade en kille den kort sedan satt jag upp, jag skritta och travade när hästen helt plötsligt börjar skena och killen skriker att jag ska ta i ena tygeln så jag gör det och till slut får jag stopp på den. jag sitter av och han longerar den, då kryper det fram att hästen nyss är inriden och dessutom inte riden på 3 veckor!Hästen var bara van vid en ryttare. Nej det var inget för mig.

2010-01-25 @ 18:46:42
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0