Vad är mental träning?

Här kommer en liten förklaring till vad mental träning verkligen är.
Med tanke på det jag skrev i förra inlägget tänkte jag att jag skulle publicera detta: 

Mental träning är en hjälp som man har med tankens kraft att utveckla sig själv till att bli en bättre ryttare. Man använder positiva bilder i huvudet och ser sig själv tex göra nollrundan som man aldrig gjort eller stå som segrare och ser sig göra den perfekta rundan. Om man ser en sak i sin fantasi så inträffar det ofta i verkligheten med. Tankens kraft är enorm.

Jag och en tillridningsponny, som numera är hos sin ägare, då jag är för gammal för att tävla ponny.

Kommentarer
Postat av: Lotta Corneliusson

Det där är i Båstad va?

Bor du i närheten? :)

2010-01-20 @ 08:14:28
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0