Ändrade planer

Idag var det alldeles för varmt och soligt för något som hette måla staket. Istället blev det att åka en sväng till vår sommarstuga och städa i sadelkammaren.

Det är mycket som ska sorteras och fixas med i sadelkammaren, man har ganska många saker och begränsad plats många gånger.



När jag sorterar små grejer använder jag mig av burkar av olika slag. Helst inte papp eller kartonglådor för dem samlar fukt och håller fukten. Därför använder jag mig ganska ofta av plast lådor använd dock aldrig glas.

Det är inte vilka plastlådor som helst utan glassburkar eller kakburkar. Det är väldigt praktiskt. Man köper ju ändå glass och vi sparar alltid på nästan alla burkar. Det är perfekt att ha till små saker i sadelkammaren och lika praktiska att ha bär i när man fryser in bären. Dom har många användningsområden. Dom går även att stapla på varandra och är billiga då dem inte kostar något i inköp. Andra förvaringsboxar osv kostar en del.

Kommentarer
Postat av: Linda

Praktisk, tack för tipset ! :)

2010-07-21 @ 15:48:03
URL: http://thalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0