Carro träning Cola

Idag fick Cola träna för Carro. Igår hoppade jag henne lite hemma och var mycket besviken på henne, hon rev mycket och rättade sig inte alls. Idag hade jag en helt annan uppfattning om henne.

På framridningen skulle vi rida öppna, Cola gick klockrent trotts jag aldrig tränat på detta eller gjort detta med henne. Sedan var det dags att galoppera och i galoppen kortade vi galoppen och Cola galopperade lika kort som en D-ponny som galopperar ganska kort. Riktigt kul att hon är så reglerbar trotts hon inte är så gammal.

Sedan var det dags för framhoppning. Hoppade på lite olika volter och Cola hoppade klockrent där.

Sedan var det dags för att hoppa banan:

Bilden är klickbar.

Första rundan missade jag 2:an, jag red slarvigt och det är en väldigt skarp sväng för en så unghäst som Cola. Tog svängen och det blev snävt men Cola hoppade ändå trotts vi kom fel. Sedan missade jag kombinationen och några andra hinder så jag gjorde lite fina volter, som vi är så bra på. Sedan i kombinationen så drog hon åt ena hållet och sedan hoppade hon över hinderstödet på B hindret. Men när vi väl fick bra anridning hoppade hon super bra.

Därefter hoppade vi om banan och då gick det riktigt bra förutom till trippelbarren där man skulle ha in 5 galoppsprång. Cola tog det på 4 och det blev riktigt långt jag var inte alls med på det. Men hon räckte över trippelbarren ändå. Sedan hoppade jag om den linjen igen och fick det på 6 galoppsprång igen, varför ska det vara lagom? men tillsluts fick jag det på rätt antal dvs 5.

Cola förvånar mer och mer för var dag som går och för varje träning som går. Idag var hon riktigt fin. Carro tyckte också detta och menade på att Cola hade ju kapacitet. Hon har inte bara fin kapacitet när hon hoppar över staketet utan även över hinder.

Jag måste tänka på att:
* Rida lugnt till hinderna, låta hinderna komma till mig.
* Se till att ha en bra position över hinderna.
* Ha lagom och jämn galopp på Cola så det inte blir av och på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0