Carro träning Tari

Inlägget jag skrev om Taris träning försvann :S
Här är banan vi hoppade:

(bilden är klickbar)

Började med att hoppa oxern och räcket i mitten på en 8 volt. Detta gick jätte bra när jag använde yttersidan ordentligt. Det är någonting jag är väldigt duktig på att slarva med.

Linjen hoppade jag senare med 5 galoppsprång och 4. Detta gick riktigt bra och Tari var riktigt lydig. Carro tyckte att hon var jätte fin idag.

Hoppade banan och det gick super dock fick jag lägga någon volt när jag inte han med och Tari blev alldeles för bockig. Det var ju så kul att träna hoppning efter att inte fått hoppa på två hela veckor. Stackars Tari.

Banan höjdes därefter och vi hoppade den igen. Blev ett stopp på vattenmattan, vi kom aldeles för långt ifrån och jag slutade plötsligt att rida, inte alls bra. Annars hoppade hon super, bara jag använde yttersidan vilket jag ibland inte gjorde. Hoppade om banan och jag gjorde samma misstag igen, ytterligare ett stopp på vattenmattan. Men hon hoppar den superfint när jag kommer rätt och rider ordentligt.

Jag måste tänka på: Blicken, skänklarna, massa yttersida, ha bra och jämn galopp, våga rida trotts avståndet är stort.

Syns det att vi har trångt till de upphöjda bommarna? Jag vet eftergiften blev lidande likaså blicken.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Snygga bilder =)

2010-07-25 @ 10:28:18
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0