Carro träning Cola

Idag på morgonen tränade jag Cola för Carro.

Här är banan vi hoppade
 
 De som är ljusblått är upphöjda bommar.

 4:an föreställer ett vanligt räcke med en vattenmatta under.





Bilden är klickbar.

Började precis som med Tari att hoppa 5:an och 3:an på en 8:a. Det var svårare med Cola. På Cola måste jag rida ännu mer med yttersidan och låsa den helt. Och inte låta yttertygeln glappa. Men när det funkade gick det riktigt bra.

Hoppade därefter linjen 2 och 7 med 5 och 4 galoppsprång. Det gick ganska bra, jag har bara väldigt svårt att korta Cola. Hon är inte så reglerbar än. Några gånger han vi inte riktigt med och ibland smet hon sidan om de upphöjda bommarna. Annars var on superfin på hinder.

Hoppade banan därefter. Det gick ganska bra. Vårt problem är att svänga därför blev 3:an och 6:an som var samma hinder väldigt mycket rivet av mig och Cola. Mycket handlar om att hon inte är stark nog och inte har tillräckligt med rurtin.

När jag rida Cola måste jag tänka på att vara mer konsekvent, sitsen så att skänklarna inte åker bak och blicken. Och att använda massor med yttersida hela tiden.

Banan höjdes ett snäpp. Då framkom våra problem med att svänga mer. Men hon hoppar fint trotts att det ibland blir väldigt vinglig anridning till hindret. Till sist hoppade hon riktigt fint på 3:an och 6:an. En gång när jag skulle hoppa 7:an så var där 3 galoppsprång fram till oxern och 4 efteråt. Men jag red på lite sakta, när jag kommer närmare inser jag att avståndet är jätte långt och slutar rida och är bered på att Cola ska stanna eller ta ett galoppsprång till. Vet ni vad som händer? Jo, Cola tyckte det var lämpligast att hoppa av där så att det blev ett litet långt hopp haha. Carro bara hon har i alla fall inte problem med att räcka över.

Här har ni hindret när hon hoppade av jätte tidigt. Eftergiften och min sits är lite efter. Haha. Men det är trotts allt bara 3:de gången jag hoppar Cola.


Jag vet att jag har olika färg på träns och sadel och martingal, jag skyller på att jag är färgblind fast egentligen är det så att Cola har lite för stort huvud för mina andra träns.

Ett stort tack till Karolina som har tagit bilderna på Cola titta gärna in på hennes blogg här.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ser bra ut :) Jättesöt häst!

2010-07-25 @ 13:52:10
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Karro

höhöhöh, mästerfotografen här ja! ;)

2010-08-05 @ 20:09:49
URL: http://karolinaae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0