Dagens ridning

Idag efter jobbet red jag båda hästarna. Det är så drygt att jag alltid får jobba över på jobbet, det går aldrig en dag utan övertid. Tråkigt men sant tyvärr. Men nu har jag i alla fall 5 dagars ledighet om dom inte ringer in mig.

Tari:
Idag red jag henne faktiskt med gramanen, jag tyckte hon jobbade dåligt i galoppen igår. Idag med gramanen gick det jätte mycket lättare och det var lättare att få tag på henne. Jobbade ganska mycket i galoppen och övergångar
skritt ->Galopp. Det gick riktigt bra. Avslutade med att rida lite utan gramanen och även de gick jätte bra.

Just sånt här tränade vi på, men jag tror dock inte att det såg så här ut.

Cola:
Konstaterade idag att det var bara 8:de gången jag red henne sedan jag fick hem henne. Hon har vilat i några dagar pga av att hovslagaren har varit här och hon var lite öm osv.

Hon var jätte duktig idag med, hon sköter sig som hon ska. Bara svår att svänga och stanna. Tränade därför massa övergångar med henne. I slutet gick det bättre. Jag tror att hon kommer bli bättre när vi lär känna varandra mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0