Dagens ridning

I onsdags tränade båda hästarna, igår skulle dom gått lite lätt men det hans och jag orkade inte riktigt med.
Idag blev dom ridna i alla fall.

Tari:
Hon var lite stel i början och bara gick upp med huvudet i galoppen i vänster varvet. När jag äntligen fick igenom de jag ville och fick henne på tyglen även i galoppen i vänstervarvet gick det hur bra som helst. Red lite volter och öppna så hon verkligen lyssnar på mina skänklar.

Cola:
Hon var skit duktig idag om man jämför mot vad hon brukar vara. När jag rider fram mina hästar och speciellt på unghästar brukar jag stå i tre punktsits och låta dom rulla på lite. Men Cola har bara dragit i väg tidigare. Idag kunde hon gå kontrollerat när jag använde mig av tre punktsitsen. Sen travade jag henne en massa volter och olika svängar. I galoppen gjorde jag en massa volter och hon kunde till och med göra en liten volt. Så hon var jätte duktig.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Söt bild =)

2010-07-25 @ 10:27:48
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Allroundryttaren

Fin blogg :)

Ska vi följa varandra på bloglovin?

2010-07-25 @ 16:33:25
URL: http://allroundryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0