Dagens ridning

Tari:
Red lite lydnad och hon skulle lyssna på mig. Serpentiner och 8:or gjorde jag också. En jätte bra övning för Tari är att rida i 8:or i galoppen och sakta av till skritt eller trav i mitten och sedan fatta galopp igen. Samtidigt som hon blir mjuk och fin får hon övergångarna också. Perfekt när man kan göra flera saker samtidigt.


Cola:
Cola var duktig idag, gjorde ingenting som hon inte skulle. Igår bockade hon något. Men idag inga tendenser till det. Jag rider ganska kravlöst på henne. Hon ska lyssna på mig och slappna av. Hon är ganska spänd just nu. Jag testade hoppa två små kryss som står på banan. Det gick jätte bra. Det var bara att styra så skötte hon resten ungefär. Efteråt blev hon lite pigg.


Kommentarer
Postat av: vickan

fin blogg, följas via bloglovin?:D

2010-07-04 @ 11:59:03
URL: http://vickany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0